De Bedumers Harco Fleurke en Janneke Meijer nemen eind 2019 dankbaar een gift van de Lionsclub Het Hogeland en Stichting Lions Quest Nederland in ontvangst. Uit handen van de Lions Peter Anema en Peter van Dijken kregen zij een cheque van € 2.000,- overhandigd voor de verstrekking van Memory boxen aan kinderen uit gezinnen waarbij een ouder zal komen te overlijden of is overleden.

De Memory Box is een idee van Hanneke Fleurke-Rozema. Zij overleed in maart 2018 op 39-jarige leeftijd aan kanker na een ziekbed van ruim twee jaar. Hanneke was moeder van twee jonge kinderen. Op een bepaald moment bleken haar kansen op herstel gering. Hanneke wilde iets tastbaars nalaten voor haar zoon en dochter. Zo ontstond het idee voor de Memory Box. Zij wilde het idee graag delen met anderen die in dezelfde moeilijke situatie komen. Zij richtte daarvoor met de hulp van haar oud-werkgever Trustmoore een stichting op: de Dr. Hanneke Fleurke-Rozema Stichting. Dit initiatief gaf haar energie in de laatste fase van haar leven om ook iets betekenen voor anderen.

De Memory box is een doos vol herinneringen voor jonge kinderen die vroegtijdig afscheid moeten nemen van hun vader of moeder door ziekte. De doos bevat tal van suggesties om de herinnering aan de overledene ook later levend te houden. Het is een handreiking naar ouders om direct aan de slag te gaan en herinneringen op te slaan.