Op 19 december nam manager Berno Bremer van WerkPro dankbaar een gift van de Lionsclub Het Hogeland in ontvangst. Uit handen van de Lions Peter Anema en Peter van Dijken kreeg hij een cheque van €1000,- overhandigd als bijdrage voor kwalitatieve warme winterjassen voor de medewerkers van Werkpro.

WerkPro Ewsum is een beschermde werkplek die ruimte biedt aan 55 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die werken op het borgterrein van Ewsum te Middelstum en bij de Driestenborg in Fraamklap. Gemiddeld werken er dagelijks circa dertig medewerkers van WerkPro vanaf het borgterrein Ewsum. Zij verzorgen het groen rond de borg, onderhouden het Middelstumerbos, bedienen de bezoekers van de theeschenkerij Het Koetshuys, werken met hout of met de gewassen in de moestuin.

Ook ondersteunen zij in de zomer zes keer de marktopbouw op het borgterrein waar streekproducten verkocht worden.

Ook in de winterperiode vinden de werkzaamheden grotendeels plaats in de buitenlucht. Warme werkkleding is daarbij onontbeerlijk. Met de gift van de Lions het Hogeland heeft WerkPro jassen ingekocht bij Bijsterveld Bedrijfskleding in Loppersum.