Het Beatrix Kinderziekenhuis behandelt kinderen tot 18 jaar met ernstige aandoeningen. Vaak verblijven kinderen langdurig in het ziekenhuis. Samen spelen is voor veel kinderen niet vanzelfsprekend. Met tovertafels wordt samen spelen mogelijk.

Elk kind wil kind zijn, spelen en zich onderdeel voelen van een groep. De Tovertafel daagt kinderen met een beperking uit om samen te spelen. Vanuit de overtuiging dat plezier en verbinding voorop staan, stimuleert het Beatrix Kinderziekenhuis beweging en sociale interactie. De tovertafel bevatten twaalf serious games die de kinderen prikkels geven op sociaal, fysiek en cognitief gebied.

Een Tovertafel is een kastje dat aan het plafond is gemonteerd en interactieve lichtspelen op tafel projecteert. De serious games reageren op hand- en armbewegingen en hebben tot doel om kinderen met kleine en grote uitdagingen te stimuleren in hun sociale, fysieke en cognitieve ontwikkeling.  Het is iets heel bijzonders voor ze, die lichten, die geluiden, de verwondering als ze zien hoe de spelen reageren op hun bewegingen.

In 2019 doneert de Lionsclub Het Hogeland € 2000,- voor de aanschaf van deze innovatieve tovertafels.